Sunday, January 23, 2011

Lagi on Litchin De Bella ~ Tiada slimming product sepertinya dalam pasaran.

[post ini di tulis pada 23 June 2010 saya 'naikkan' semula post ini untuk pelanggan-pelanggan baru]


Sometimes anda wonder, dah cuba macam-macam produk... tapi tak juga berkesan. Kadang-kadang makin mudarat pula, sampai gastriklah... sampai pitam pun ada...!

Ini kerana adakalanya anda tidak faham bagaimana cara berdiet sebenar dengan satu-satu produk itu ATAUPUN produk itu tidak lengkap, tidak benar-benar membantu anda untuk KURUS DAN SIHAT.

Litchin Enzim akan memangkinkan pencernaan, menggalakkan penyerapan vitamin dan nutrien lain yang sebelum ini mungkin tidak dapat diserap dengan baik dek kerana endapan lemak terlalu banyak di dalam sistem penghadaman anda. Terutama sekali jika anda mengamalkan gaya pemakanan yang tidak sihat seperti gemar mengambil Fast Food atau makanan dalam tin. Makanan-makanan seperti ini sukar untuk dicernakan oleh enzim semulajadi yang dihasilkan oleh badan kita kerana jumlah enzim semulajdi ini tidak cukup berbanding yang diperlukan untuk makanan segera seperti itu, oleh sebab itulah kita perlukan bantuan Litchin Enzim. Pencernaan yang sihat dan mencukupi akan meningkatkan metabolisme badan sekaligus anda akan mudah berpeluh walaupun melakukan aktiviti yang ringan. Perpeluhan ini berlaku akibat proses pemecahan lemak yang berlebihan.

Apabila anda mengambil pemangkin seperti ini mahupun apa sahaja "ubat kurus" yang lain, keadaan sistem penghadaman anda akan menjadi sangat berasid. Jika anda tidak membetulkan keadaan berasid ini, usus anda akan mudah mendapat ulcer, gastrik dan sebagainya. Litchin Fiber akan membantu untuk 'ease off' kesan pemangkin tadi, sekaligus merawat sistem penghadaman anda. Litchin Fiber juga mengandungi colostrum yang meningkatkan keberkesanan sistem imunisasi anda sekaligus anda tidak mudah terdedah kepada penyakit. Fiber ini akan provide pelincir di dalam sistem perkumuhan anda untuk memudahkan proses pengangkutan najis ke rektum seterusnya keluar.


Selepas mengambil Litchin Enzim dan Fiber, jangan segan atau geli untuk observe najis anda, adakah ia tenggelam atau terapung? Jika najis tenggelam ini bermakna najis mengangkut sekali nutrien yang diperlukan dalam badan akibat daripada sistem pencernaan yang tidak efektif. Tetapi sekiranya najis anda terapung, ini bermakna yang diangkut keluar hanyalah lemak dan bahan-bahan lain yang tidak perlu.

Dengan bantuan Litchin anda boleh berdiet dengan mudah, Pencernaan yang efektif akan membuatkan anda mudah kenyang. Kadar metabolisme yang beransur pulih akan membuatkan anda lebih cergas dan "larat" untuk membuat senaman-senaman ringan. Rujuklah consultant anda tentang pemakanan yang sesuai untuk berat badan, BMR dan Physical Rate anda. Sekiranya anda Overweight, Obesiti Tahap 1 atau Obesiti Tahap 2, pastikan anda makan KURANG dari jumlah BMR anda sebenar supaya badan anda mengambil lemak-lemak yang tersimpan dalam badan anda untuk ditukar kepada tenaga yang diperlukan untuk mengganti tenaga yang anda tidak makan tadi. Dengan cara ini, lemak di dalam badan anda akan berkurangan beransur-ansur dengan cara yang sihat.

Sebelum anda mencuba satu-satu produk make sure orang yang menjual produk itu kepada anda benar-benar faham dan boleh 'guide' anda cara pemakanan dan diet yang betul.

:o))

1 comment:

  1. sy nak tanya,berat sy skang ni dah 58kg, tinggi cuma 149cm.memang xideal la berat badan sy. skang ni baru je mengamalkan litchin. kalo saya ambil litchin enzim skali pada waktu pagi,dan fiber sebelah malam,,ok ke x?sy rs cukupla 2 paket tu utk sehari,,sbb bukan apa..sy xsuka bau dan rsnya, tp sy tetp minum juga.

    ReplyDelete